
Η απόφαση του επικεφαλής της ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή προβλέπει ότι από τις 30 Σεπτεμβρίου 2025 οι παραχωρησιούχοι των ελληνικών αυτοκινητοδρόμων πρέπει να στέλνουν στην ΑΑΔΕ σχεδόν κάθε εβδομάδα το ηλεκτρονικό αρχείο με τους αριθμούς κυκλοφορίας των οχημάτων που πέρασαν από τα διόδια ανά ημέρα.
Στη συνέχεια η ΑΑΔΕ θα τα διασταυρώνει με το δικό της αρχείο των οχημάτων που έχουν τεθεί σε ακινησία.
H ΑΑΔΕ ζητά επιπλέον από τους παραχωρησιούχους κρυπτογραφημένο αρχείο με την ημέρα και ώρα διέλευσης, τον σταθμό διοδίων από τον οποίο διήλθαν καθώς και τις φωτογραφίες των πινακίδων των οχημάτων.
Επιπλέον, προβλέπεται ότι έλεγχοι θα μπορούν να γίνουν και σε διάφορα σημεία διέλευσης ή στάθμευσης από τους ελεγκτές της ΑΑΔΕ οι οποίοι θα είναι εφοδιασμένοι με smartphones ειδικού λογισμικού μέσω του οποίου θα σκανάρουν επιτόπου τις πινακίδες των οχημάτων και να διαπιστώνουν αν θα έπρεπε να κυκλοφορούν ή όχι.
Αμέσως μετά την «ταυτοποίηση», θα ειδοποιείται ο ιδιοκτήτης του οχήματος και καλείται να υποβάλει τις απόψεις του αυτοπροσώπως, ταχυδρομικά ή μέσω της πλατφόρμας myCAR ή μέσω μηνύματος ηλεκτρονικής αλληλογραφίας εντός 10 ημερών.
Στην περίπτωση που οι εξηγήσεις που δοθούν – αν δοθούν – δεν κριθούν ικανοποιητικές, το πρόστιμο για τους παραβάτες ανέρχεται σε 10.000€ και τριπλασιάζεται στις 30.000€ για τις περιπτώσεις υποτροπών συν τα οφειλόμενα (αν δεν έχουν πληρωθεί) τέλη κυκλοφορίας και του προστίμου για τη μη εμπρόθεσμη καταβολή τους.
Ταυτόχρονα αίρεται αυτόματα το καθεστώς ακινησίας του οχήματος. Στο ενδεχόμενο της υποτροπής εντός πενταετίας προβλέπεται ταυτόχρονα και αφαίρεση διπλώματος για 3 χρόνια.
Σε περίπτωση συνιδιοκτησίας, το διοικητικό πρόστιμο επιβάλλεται στον συνιδιοκτήτη του οχήματος που αρχικά υπέβαλε το αίτημα θέσης του οχήματος σε ακινησία.