Η σχετική ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ που εστάλη στο EviaZoom.gr την Τρίτη (13-01-2026):
«Είναι φορές που οι διαφορετικοί ρόλοι μάλλον φέρνουν σύγχυση. Όπως στην περίπτωση του εκπροσώπου των αγροτών και περιφερειακού συμβούλου Πελοποννήσου με την παράταξη που στήριξε το κυβερνών κόμμα, Μάρκου Λέγγα, ο οποίος τυπικά μπήκε στο Μέγαρο Μαξίμου ως συνδικαλιστής, μέλος της συμμαχίας των "προθύμων", όπως γράφτηκε στον Τύπο, και βγήκε περισσότερο ως στέλεχος της ΝΔ.
Στις δηλώσεις του εκθείασε τον διάλογο με τον πρωθυπουργό, προκάλεσε τους συναδέλφους του στα μπλόκα μιλώντας για "αγροτοπατέρες", και έφερε μια «ανθρωποφαγική» και άκρως εκβιαστική λογική στη δημόσια συζήτηση για τα αγροτικά ζητήματα, λέγοντας ότι "αν δεν είσαι στο τραπέζι, είσαι στο μενού!".
Άραγε στο "μενού" ποιου; Της κυβέρνησης; Των μεσαζόντων; Των καρτέλ των τροφίμων; Των πολυεθνικών που προώθησαν τη συμφωνία ΕΕ-Mercosur;
Μα ακριβώς από αυτό το "μενού" αγωνίζονται να βγουν οι αγρότες, δεν το έχει καταλάβει ακόμα ο κ. Λέγγας;
Και από πού αντλεί το θάρρος ο κ. Λέγγας να εκστομίζει όλα αυτά, μετά από μια συνάντηση που δεν πρόσφερε τίποτα παραπάνω στους αγρότες από τα γνωστά αναμασήματα της κυβέρνησης, που διατηρεί τα αδιέξοδά τους, που λειτούργησε ως διχαστικός μοχλός για το κίνημα των μπλόκων και ολοκληρώθηκε με τον πρωθυπουργό να εξαπολύει απειλές και να εκφοβίζει τους αγωνιζόμενους της πλειοψηφίας;
Αυτή καθαυτή, άλλωστε, η χθεσινή συνάντηση των "εκπροσώπων των αγροτών" με τον Κυρ. Μητσοτάκη στο Μαξίμου, αποδεικνύεται σταδιακά ότι ήταν περισσότερο συνάντηση με κομματικά μέλη, σαν τον κ..Λέγγα: οι κ. Ορφανουδάκης και Φυσομυτάκης είναι στελέχη της ΝΔ στην Κρήτη, ο Γ. Παλιούρας στη Φθιώτιδα.
Το πρωθυπουργικό γραφείο έδωσε στη δημοσιότητα ΒΙΝΤΕΟ, το οποίο εστάλη και στο EviaZoom.gr, όπου ο Κυριάκος Μητσοτάκης μαζί με τον Μιχάλη Χρυσοχοϊδη έκαναν επίσκεψη σε μπλόκο της Τροχαίας στην οδό Σταδίου, στην Αθήνα, τα ξημερώματα της Κυριακής (14-12-2025)...
Μπέρδεψε τα μπλόκα πάντως ο Μητσοτάκης, σε άλλο μπλόκο έπρεπε να πάει... Αλλά πού να πλησιάσει εκεί... Πάμε όμως επί του θέματος.
Αν και πεζός, ο Μητσοτάκης έκανε αλκοτέστ για να δει πως λειτουργεί το μηχάνημα της Τροχαίας και έπειτα πάντα μαζί με τον Μιχάλη Χρυσοχοϊδη κάθισαν και έλεγχαν την συμπεριφορά των αστυνομικών προς τους οδηγούς.
Επικοινωνιακά τερτίπια ή έλεγχος λόγω των τόμων καταγγελιών που έχουν φτάσει και στο Μαξίμου για επίορκους αστυνομικούς για αυθαιρεσίες, κατάχρηση εξουσίας κ.α.;
Και εμείς, όπως και οι περισσότεροι, γελάσαμε βλέποντας το συγκεκριμένο ΒΙΝΤΕΟ καθώς θεωρούμε ότι επρόκειτο για επικοινωνιακό σόου, ωστόσο πληροφορίες που μας ήρθαν αργότερα, οι οποίες δεν είναι από αναξιόπιστες πηγές και γι΄αυτό τις αναφέρουμε, λένε ότι έγιναν πραγματικοί αιφνίδιοι έλεγχοι off the record και σε άλλα μπλόκα ακόμα και σε Αστυνομικά Τμήματα.
Οι ίδιες πληροφορίες λένε συγκεκριμένα πως μετά το συγκεκριμένο μπλόκο στη Σταδίου, ο καμεραμάν της Πειραιώς μπορεί να πήγε για ύπνο, αλλά ο Μητσοτάκης με τον Χρυσοχοϊδη συνέχισαν τους ελέγχους πηγαίνοντας και σε άλλα μπλόκα της Τροχαίας που είχαν στηθεί στην Αθήνα, ακόμη και σε Αστυνομικά Τμήματα, όπου κατά την διάρκεια των αιφνίδιων ελέγχων αντίκρισαν άσχημες και περίεργες συμπεριφορές αστυνομικών, με συνέπεια να υπάρξει έντονος εκνευρισμός από Μητσοτάκη - Χρυσοχοϊδη και στο τέλος έπεσαν «καντήλια» και άλλα πολλά...
ΔΕΙΤΕ ΤΩΡΑ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ - ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗ ΣΤΟ ΜΠΛΟΚΟ ΤΗΣ ΤΡΟΧΑΙΑΣ ΣΤΗ ΣΤΑΔΙΟΥ ΠΟΥ ΕΔΩΣΕ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ ΤΟ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ:
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης μετά τους «φραπέδες» και τους «χασάπηδες» του ΟΠΕΚΕΠΕ γνώριζε τελικά και τον περιβόητο Μελχισεδέκ που ήταν Αρχιμανδρίτης και τον οποίο ήθελαν να γίνει Μητροπολίτης Κυδωνίας και Αποκορώνου αρχηγικά μέλη της γιγαντιαίας παρακρατικής - παραδικαστικής εγκληματικής οργάνωση που είναι εν ενεργεία εδώ και χρόνια, ένα μέρος της οποίας εξαρθρώθηκε σε Χανιά και Κρήτη, με «πλοκάμια» και γνωστούς - άγνωστους αμέτρητους συνεργούς σε όλη την Ελλάδα, κυρίως σε επαρχιακές πόλεις...
Όπως έχει γράψει το EviaZoom.gr από την αρχή, στη νέα συγκεκριμένη γιγαντιαία εγκληματική οργάνωση συμμετείχαν και συμμετέχουν αναρίθμητοι αστυνομικοί, στρατιωτικοί, παπάδες, πολιτικά πρόσωπα, δικαστικοί, επιχειρηματίες, δήμαρχοι, κ.α.
Η δυσοσμία από τις αποκαλύψεις μετά την εξάρθρωση ενός μέρους της σπείρας η οποία εξαρθρώθηκε σε Χανιά και Κρήτη φτάνει μέχρι την οικογένεια Μητσοτάκη, καθώς αρκετά αρχηγικά μέλη και "εγκέφαλοι" της εγκληματικής οργάνωσης έχουν καταγραφεί από τον "κοριό" να συνομιλούν, να επικαλούνται ή να ενεργούν για λογαριασμό προσώπων που ανήκουν και στον κύκλο των προστατευόμενων του πρωθυπουργικού περιβάλλοντος, ενώ σε μία περίπτωση αναφέρεται ακόμα και το όνομα του ίδιου του πρωθυπουργού.
Σημειώνεται ότι για τον περιβόητο Μελχισεδέκ, ένα από τα αρχηγικά μέλη της μαφίας, ηλικίας 57 ετών, άσκησε πίεση και στον πρώην Υπουργό Πάνο Καμμένο, λέγοντάς του πως τον Μελχισεδέκ τον θέλουν τόσο ο Οικουμενικός Πατριάρχης όσο και οι Αμερικανοί από τη βάση της Σούδας, όπως ακούγεται στις συνομιλίες. (Ο πρώην Yπουργός, μάλιστα, του απαντά ότι, αν είναι θέμα των Αμερικανών, θα το φροντίσει ο ίδιος καθώς είναι πολύ κοντά με τη νέα πρέσβειρα Κίμπερλι Γκιλφόιλ).
Σε άλλη τηλεφωνική του επικοινωνία ο 57χρονος επαναλαμβάνει ότι ο Μελχισεδέκ είναι επιλογή του Οικουμενικού Πατριαρχείου αλλά και της κυβέρνησης αφού «ο Μητσοτάκης σε μια νύχτα έβγαλε νόμο» για το συγκεκριμένο θέμα. Πράγματι, πάντως, άσχετα από την αξιοπιστία των λεγομένων του 57χρονου, η κυβέρνηση όντως παρενέβη και συνεχίζει να παρεμβαίνει ενεργά ώστε να καθορίσει τις εξελίξεις στην εκλογή νέου Μητροπολίτη.
Τα λόγια του 57χρονου έχουν τεράστια βάση αφού όντως τον περασμένο Μάιο ψηφίστηκε τροπολογία με την οποία απαγορεύτηκε η μετάθεση Μητροπολίτη από τη μία Μητρόπολη στην άλλη, ώστε να εμποδιστεί η εκλογή του μητροπολίτη Κισσάμου Αμφιλόχιου (αυτός ήταν η επιλογή της Ιεράς Συνόδου της Κρήτης και μάλιστα με ψήφους 8-0). Λέγεται μάλιστα πως κατά τη διάρκεια της εκλογής υπήρξε παρέμβαση με τηλεφώνημα από το Μαξίμου μέσω του οποίου αναβλήθηκε η έκδοση οριστικής απόφασης.
Ο ίδιος ο Μελχισεδέκ, πάντως, που σε πολλά φωτογραφικά στιγμιότυπα βρίσκεται δίπλα στον πρωθυπουργό αλλά και στην Ντόρα Μπακογιάννη, εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία απαντά για τις σχέσεις του με τον 57χρονο αρχηγικό μέλος της εγκληματικής οργάνωσης:
«Η επαφή μου με τον συγκεκριμένο άνθρωπο περιορίζεται στο πλαίσιο τις λειτουργικής ζωής της Εκκλησίας μας. […] Δε γνωρίζω, ούτε θα μπορούσα να γνωρίζω, αν είχε οποιαδήποτε παράνομη δραστηριότητα. Δεν πιστεύω ούτε πίστεψα ποτέ ότι έχει τη δυνατότητα να με προωθήσει με αθέμιτα μέσα και ούτε έλαβα από μέρους του καμία πολιτική ή άλλη μεσολάβηση για την εκλογή μου», αναφέρει ο ίδιος.
Πάντως οι κοριοί λένε άλλα, καθώς έχουν καταγράψει αρχηγικό μέλος της μαφιόζικης εγκληματικής οργάνωσης με τον ίδιος τον Αρχιμανδρίτη Μελχισεδέκ, ο οποίος ακούγεται να μιλά με εξαιρετική οικειότητα μαζί του, αλλά ακόμα και να παζαρεύει οστά αγίων.
ΕΙΚΟΝΕΣ - Ο ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΡΙΒΟΗΤΟ ΜΕΛΧΙΣΕΔΕΚ, ΛΙΓΟ ΠΙΟ ΠΕΡΑ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΦΩΤΟ ΚΑΙ Η ΝΤΟΡΑ:
Η ανακοίνωση του Προέδρου της Ελληνικής Λύσης, Κυριάκου Βελόπουλου που εστάλη στο EviaZoom.gr αναφέρει:
«Αυτός που κάποτε έλεγε ότι ήταν αθώοι ο Παπαντωνίου και ο Τσοχατζόπουλος, σήμερα λέει ότι είναι αθώοι όλοι, όσοι συμμετείχαν ακούσια ή εκούσια στο έγκλημα των Τεμπών.
Η κυβέρνηση του Μυνχάουζεν θέλει να μας πείσει ότι δεν έγινε καμία έκρηξη, καμία απανθράκωση, κανένα μπάζωμα και το κυριότερο ότι όλα ήταν στην φαντασία των Ελλήνων.
Όλα αυτά με μια αυτοψία, δύο ολόκληρα χρόνια μετά το έγκλημα των Τεμπών, όταν καταστράφηκαν δηλαδή τα πειστήρια του εγκλήματος.
Του απαντάμε, λοιπόν, ότι οι Έλληνες δεν είναι φλώροι, για να πιστεύουν τον κάθε πολιτικό ψεύτη Φλωρίδη».
Αναμενόμενο μεν...! Έλαβε τη στήριξη των βουλευτών της η κυβέρνηση με 157 ψήφους κατά της πρότασης δυσπιστίας και 136 υπέρ της πρότασης, σε σύνολο 293 βουλευτών, και απορρίφθηκε η πρόταση δυσπιστίας - μομφής την οποία είχαν καταθέσει τα κόμματα της αντιπολίτευσης...
Με αυτό τον τρόπο, δηλαδή με τις ψήφους μόνο των βουλευτών της ΝΔ, η κυβέρνηση δεν έπεσε τώρα, την ώρα που κραύγαζαν και χιλιάδες έξω από τη Βουλή: «Παραιτηθείτε δολοφόνοι...», εκφράζοντας τη δική τους «πρόταση δυσπιστίας» κατά της κυβέρνησης.
Με πλειοψηφία 157 ψήφων σε σύνολο 293 βουλευτών απορρίφθηκε η πρόταση δυσπιστίας - μομφής την οποία είχαν υποβάλει από κοινού κατά της κυβέρνησης τα κόμματα της αντιπολίτευσης.
Απόντες ήταν επτά βουλευτές: ο πρώην Πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς, ο οποίος κατακεραύνωσε την κυβέρνηση και έφυγε, ο ανεξάρτητος (προερχόμενος από τη Ν.Δ.) Μάριος Σαλμάς και οι πέντε βουλευτές του κόμματος “Σπαρτιάτες”.
Μετά από τρεις ημέρες έντονης συζήτησης και τοποθετήσεις άνω των 200 βουλευτών, η διαδικασία κορυφώθηκε μεσάνυχτα Παρασκευής (07-03-2025) με τις ομιλίες των Προέδρων των Κοινοβουλευτικών Ομάδων.
Νωρίτερα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την ομιλία του πριν τη ψηφοφορία, δήλωσε ότι:
«Εγώ είμαι έτοιμος να θέσω προς αναθεώρηση το άρθρο για τον τρόπο επιλογής της δικαιοσύνης και είμαι επίσης έτοιμος να θέσω προς αναθεώρηση το άρθρο 86 του συντάγματος που αφορά στην ποινική μεταχείριση υπουργών…Γιατί αν θέλουμε να διαμορφώσουμε σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ της ελληνικής κοινωνίας και του πολιτικού συστήματος θα πρέπει να μη δίνουμε την εντύπωση ότι το πολιτικό σύστημα έχει τη δυνατότητα να προστατεύει πολιτικούς, οι οποίοι προέρχονται από την οικογένεια της εκάστοτε πλειοψηφίας…Αυτά είναι δύο άρθρα ανάμεσα στα υπόλοιπα που θα προτείνουμε σε αναθεώρηση».
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τοποθέτησε και πάλι τις εκλογές στο τέλος της
τετραετίας:
«Αυτή η πολιτική, είτε το θέλετε είτε όχι, θα συνεχιστεί για την επόμενη διετία. Θα ολοκληρωθεί το 2027. Θα τεθεί στην έγκριση του ελληνικού λαού, ο οποίος θα επιβεβαιώσει και πάλι την εμπιστοσύνη του στην κυβέρνησή μας, όπως η κοινοβουλευτική ομάδα θα επιβεβαιώσει σήμερα την εμπιστοσύνη της σε αυτήν την κυβέρνηση, δίνοντας ψήφου εμπιστοσύνης και καταψηφίζοντας την πρόταση δυσπιστίας της πρόθυμης συμμαχίας των μηδενιστών...»
Τα κόμματα της αντιπολίτευσης σε ανακοινώσεις τους χαρακτηρίζουν «τελειωμένο πρωθυπουργό» τον Κυριάκο Μητσοτάκη και «συνενόχους» τους βουλευτές του που τον κρατούν ακόμα στην καρέκλα του, αλλά όχι για πολύ ακόμα καθώς βλέπουν σύντομα παραίτηση και εκλογές.
Στο γήπεδο της Καρδίτσας με ελικόπτερο Σινούκ έφτασε ο Κυριάκος Μητσοτάκης λίγο μετά τις 10:00 το πρωί της Παρασκευής (08-09-2023)...
Με το ελικόπτερο πέταξε πάνω από τις πληγείσες και προσγειώθηκε στο στάδιο της Καρδίτσας όπου μίλησε με τους απεγκλωβισθέντες που μετέφεραν εκείνη την ώρα τα ελικόπτερα, με τους διασώστες της πυροσβεστικής και του στρατού, τους πιλότους, το προσωπικό του ΕΚΑΒ, τους γιατρούς και τους νοσηλευτές.
Στη συνέχεια έδωσε το παρών στη σύσκεψη, στην οποία συμμετείχαν ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών, Θόδωρος
Λιβάνιος, ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ, Γιάννης Μπρατάκος, ο
Περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Κώστας Αγοραστός, και οι Δήμαρχοι Καρδίτσας,
Παλαμά, Μουζακίου, Σοφάδων και Λίμνης Πλαστήρα.
Όπως αναφέρει η ανακοίνωση που εστάλη στο EviaZoom.gr ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε:
«Θα κάνουμε ό,τι χρειάζεται. Θα κινητοποιήσω και ό,τι ευρωπαϊκό πόρο υπάρχει για να μπορέσουμε να έχουμε πρόσθετη στήριξη, για να καλύψουμε πρώτα απ’ όλα τις ανάγκες σε αποζημιώσεις των νοικοκυριών. Θα ξεκινήσουν άμεσα οι καταγραφές των ζημιών - οικοσκευές και αποζημίωση των σπιτιών που έχουν καταστραφεί... Θέλω να ξέρετε ότι θα κάνουμε ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατό. Καταλαβαίνω και τον θυμό και την οργή. Εγώ δεν κρύφτηκα ποτέ, είμαι πάντα εδώ στα δύσκολα. Θα βάλουμε πλάτη, θα στηρίξουμε την Αυτοδιοίκηση. Τα χρήματα θα τα βρούμε, είτε είναι εθνικοί πόροι, είτε είναι ευρωπαϊκοί πόροι. Δεν θα υπάρχει -να το τονίσω αυτό- ζήτημα πόρων. Υπάρχει ζήτημα γρήγορης υλοποίησης των έργων. Το λέω αυτό γιατί ξέρω και για μένα πόσο δύσκολο είναι όταν έρχονται τέτοια έκτακτα φαινόμενα. Είμαστε, όμως, σε θέση, θα το επαναλάβω αυτό, να μπορούμε να το διαχειριστούμε. Και με την αρωγή της Ευρώπης, την οποία θα διεκδικήσω, και μέσα από εθνικούς πόρους τους οποίους μπορούμε να βρούμε, κυρίως ως προς τις άμεσες ανάγκες».
Αμέσως μετά την Καρδίτσα, ο Πρωθυπουργός μετέβη στην περιοχή των Τρικάλων, όπου στον κόμβο των Μεγαλων Καλυβίων ενημερώθηκε για τα προβλήματα και είχε συζήτηση για τις άμεσες προτεραιότητες με τον τον Υπουργό Ανάπτυξης, Κώστα Σκρέκα, τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου, τον Αναπληρωτή Υπουργό Εσωτερικών Θoδωρή Λιβάνιο, τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ Γιάννη Μπρατάκο, τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας, Κώστα Αγοραστό, τον Αντιπεριφερειάρχη Τρικάλων, Χρήστο Μιχαλάκη και τον Δήμαρχο Τρικκαίων, Νίκο Σακκά.
Στη συνέχεια ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναχώρησε για το Κέντρο Επιχειρήσεων στη Λάρισα.
Αναλυτικά ο Πρωθυπουργός, κατά τη σύσκεψη στην Καρδίτσα, ανέφερε:
«Τα συλλυπητήριά μου στους συγγενείς των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους και να πω και ένα μεγάλο «ευχαριστώ» σε όσες και σε όσους έδωσαν και δίνουν ακόμα μια πολύ άνιση μάχη με ένα φυσικό φαινόμενο όμοιο του οποίου δεν έχουμε ξαναδεί στη χώρα, ενδεχομένως και στην Ευρώπη. Για να ξέρουμε τι είχαμε να διαχειριστούμε σε απόλυτα δεδομένα.
Αυτό μας λένε όλοι οι ειδικοί, δεν είναι δικαιολογία, είναι όμως η πραγματικότητα. Όταν πέφτουν 600, 700, 800 τόνοι νερό στο στρέμμα, το νερό αυτό κάπου θα πάει, δεν θα εξαφανιστεί. Το τι θα έπρεπε να είχε γίνει, τι έγινε, το τι μπορεί να γίνει καλύτερα, θα το συζητήσουμε σε δεύτερο χρόνο.
Αυτή τη στιγμή τι προέχει: πρώτον, η σωτηρία των ανθρώπων και ο απεγκλωβισμός ειδικά όσων κινδυνεύουν από τα χωριά στα οποία ακόμα δεν έχουμε πρόσβαση. Όπως είδατε, από την πρώτη στιγμή που μπορέσαμε να πετάξουμε ελικόπτερα κινητοποιήσαμε ό,τι εναέριο μέσο έχουμε στη διάθεσή μας, συμπεριλαμβανομένων και των ελικοπτέρων τα οποία έχουμε στη διάθεσή μας για δασοπυρόσβεση. Τα επιτάξαμε, ουσιαστικά, για να τα χρησιμοποιήσουμε για εκκενώσεις, για να μπορέσουμε να πάρουμε κόσμο από εκεί που μπορούσαν τα ελικόπτερα να έχουν πρόσβαση, είτε φυσική πρόσβαση, να προσγειωθούν δηλαδή, είτε με hoist στις πιο δύσκολες περιπτώσεις εκκένωσης για να τους φέρουμε στην Καρδίτσα σε πρώτη φάση. Να είναι οι άνθρωποι ασφαλείς, να έχουν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, ένα πιάτο φαγητό και μια δυνατότητα, σε πρώτη φάση, μέσω του Δήμου και της υποστήριξης που θα δώσουμε, να μπορούν να έχουν την ασφάλεια την οποία χρειάζονται. Πολλοί είναι σε κατάσταση σοκ, χρειάζεται ψυχολογική υποστήριξη. Έχουμε ήδη μιλήσει με τον αρμόδιο Υφυπουργό και με τον Πρόεδρο του Ιατρικού Συλλόγου ώστε να μπορούμε να περιθάλψουμε άμεσα τους ανθρώπους.
Θέλω μέχρι σήμερα το βράδυ -και θα επιστρέψω μετά στο συντονιστικό- να είμαστε σίγουροι ότι όποιος έχει ανάγκη εκκένωσης, το τονίζω, καταλαβαίνω πόσο δυσάρεστο είναι να είναι κάποιος εγκλωβισμένος σε ένα σπίτι, ενδεχομένως και με άλλους ανθρώπους. Αλλά η προτεραιότητά μας είναι σε αυτούς που πρέπει να απομακρύνουμε όσο το δυνατόν πιο σύντομα.
Αμέσως μετά, αφού τελειώσει αυτή η άσκηση, θα πάμε στην άμεση αποκατάσταση των δικτύων -ο Αναπληρωτής Υπουργός θα μείνει εδώ για όσο χρειάζεται-, ηλεκτροδότηση, υδροδότηση και πρόσβαση.
Θέλω να έχουμε μια ακριβή αποτύπωση των προβλημάτων που υπάρχουν σε δρόμους. Το ίδιο θα ζητήσω και στα Τρίκαλα, κυρίως για τα πιο ορεινά χωριά. Για τα μεν πεδινά χωριά καταλαβαίνω το πρόβλημα είναι το νερό, αλλά αν έχει πέσει δρόμος πρέπει να το ξέρουμε.
Να σταθώ ιδιαίτερα σε αυτό που είπε ο Δήμαρχος, πρέπει να έχουμε μία εικόνα των φαινομένων κατολίσθησης. Θα μιλήσω κι εγώ, θα επικοινωνήσω άμεσα με τους αρμόδιους φορείς και με τον κ. Λέκκα, να έχουμε μία εικόνα, να μην πάθουμε καμιά άλλη ζημιά από διάβρωση των εδαφών.
Αν έχουμε κομμένους δρόμους, κομμένες γέφυρες -νομίζω ότι αρχίζουμε να έχουμε μία εικόνα- γρήγορα να αποκαταστήσουμε την πρόσβαση στα χωριά, να έχουν τα χωριά φυσική πρόσβαση.
Από εκεί και πέρα, θα ξεκινήσει το δύσκολο και μακρόχρονο έργο της αποκατάστασης. Θα το πω και στη συνέχεια, το λέω και σε εσάς γιατί θέλω να το έχετε ακούσει από εμένα: θα κάνουμε ό,τι χρειάζεται. Η ελληνική οικονομία είναι πια αρκετά ισχυρή για να μπορεί να αντέξει μία τέτοια καταστροφή. Θα κινητοποιήσω και ό,τι ευρωπαϊκό πόρο υπάρχει για να μπορέσουμε να έχουμε πρόσθετη στήριξη, για να καλύψουμε πρώτα απ’ όλα τις ανάγκες σε αποζημιώσεις των νοικοκυριών. Θα ξεκινήσουν άμεσα οι καταγραφές των ζημιών -οικοσκευές και αποζημίωση των σπιτιών που έχουν καταστραφεί.
Επιχειρήσεις, αγροτικοί παραγωγοί. Ξέρουμε ότι έχουμε μία μεγάλη ζημιά, αλλά έχουμε ήδη κινητοποιήσει τον ΕΛΓΑ για να μπορέσουμε να βρούμε τα σχετικά χρήματα για να καλύψουμε τις ζημιές των παραγωγών μας. Έχω μια πρώτη εικόνα για το πού είναι τα προβλήματα.
Και το δύσκολο ζήτημα, βέβαια, και το ακριβό ζήτημα, που είναι η αποκατάσταση των υποδομών. Είτε μιλάμε για δρόμους, είτε μιλάμε για δίκτυα, είτε μιλάμε για φράγματα, είτε μιλάμε για νέα ή παλιά έργα τα οποία πρέπει να επισκευαστούν.
Θα κρατήσω όμως αυτό το οποίο είπατε, και αυτό ξεφεύγει πια από τις αρμοδιότητες της κάθε Περιφέρειας: την ανάγκη για έναν ολιστικό σχεδιασμό της διαχείρισης των υδάτων του Θεσσαλικού κάμπου, κάτι το οποίο μας απασχολεί δεκαετίες τώρα, σε κεντρικό επίπεδο και όχι κατ’ ανάγκη με κάποια έργα τα οποία μπορεί μεν να είναι απολύτως απαραίτητα -Φράγμα Μουζακίου, εγώ το προτεραιοποίησα- μελετητικά μετά, αλλά ένα φράγμα τόσο μεγάλο δεν φτιάχνεται, όπως ξέρετε, από τη μία στιγμή στην άλλη.
Αλλά χρειαζόμαστε μία άλλη διαχείριση πια, διότι αυτό το φαινόμενο το οποίο είχαμε μπορεί να είναι φαινόμενο μια φορά στα 100 χρόνια; Στα 500; Και ποιος μας λέει ότι δεν θα έχουμε κάτι ηπιότερο, αλλά πάλι πολύ προβληματικό, σε δύο, τρία, τέσσερα χρόνια από τώρα; Γιατί είχαμε δύο πια. Και όταν έχω δύο στη σειρά μέσα σε τρία χρόνια -γιατί αυτός δεν ήταν "Ιανός", ήταν "Ιανός" επί 3, επί 4, απλά για να ξέρουμε τι είχαμε να διαχειριστούμε- πρέπει να είμαστε έτοιμοι για κάθε ενδεχόμενο. Ή τουλάχιστον, αν δεν μπορούμε να είμαστε έτοιμοι για το τελείως ακραίο ενδεχόμενο, να είμαστε έτοιμοι για τα μικρότερα, τα οποία μετά βεβαιότητας θα συμβαίνουν με πολύ μεγαλύτερη συχνότητα.
Αυτά ήθελα να σας πω. Θέλω να ξέρετε ότι θα κάνουμε ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατό. Καταλαβαίνω και τον θυμό και την οργή. Εγώ δεν κρύφτηκα ποτέ, είμαι πάντα εδώ στα δύσκολα. Θα βάλουμε πλάτη, θα στηρίξουμε την Αυτοδιοίκηση.
Η περίπτωση του "Ιανού" ήταν νομίζω ενδεικτική. Δούλεψε καλά το μοντέλο αυτό, με μία μεγάλη κεντρική εργολαβία η οποία έκανε παρέμβαση. Θα πρέπει τώρα να επιστρατεύσουμε ουσιαστικά όλες τις κατασκευαστικές εταιρείες της χώρας, όλες τις μεγάλες, να μοιράσουμε τα έργα τα οποία πρέπει να γίνουν και γρήγορα να κινηθούμε.
Τα χρήματα θα τα βρούμε, είτε είναι εθνικοί πόροι, είτε είναι ευρωπαϊκοί πόροι. Δεν θα υπάρχει -να το τονίσω αυτό- ζήτημα πόρων. Υπάρχει ζήτημα γρήγορης υλοποίησης των έργων. Το λέω αυτό γιατί ξέρω και για εμένα πόσο δύσκολο είναι όταν έρχονται τέτοια έκτακτα φαινόμενα. Είμαστε όμως σε θέση, θα το επαναλάβω αυτό, να μπορούμε να το διαχειριστούμε. Και με την αρωγή της Ευρώπης, την οποία θα διεκδικήσω, και μέσα από εθνικούς πόρους τους οποίους μπορούμε να βρούμε, κυρίως ως προς τις άμεσες ανάγκες».