Τριήμερο πένθος και για την συντριβή του εκπαιδευτικού αεροπλάνου: Νεκρός ο 40χρονος πιλότος που έκανε για τελευταία φορά επίδειξη καταδίωξης με θεατές και την οικογένεια του αλλά κατέληξε σε τραγωδία - Ανθρώπινο λάθος ή μηχανική βλάβη η αιτία της πτώσης (ΦΩΤΟ & ΒΙΝΤΕΟ) | EviaZoom.gr - Εύβοια News
10 ΧΡΟΝΙΑ EVIAZOOM
BANNER TRIACON
 

Τριήμερο πένθος και για την συντριβή του εκπαιδευτικού αεροπλάνου: Νεκρός ο 40χρονος πιλότος που έκανε για τελευταία φορά επίδειξη καταδίωξης με θεατές και την οικογένεια του αλλά κατέληξε σε τραγωδία - Ανθρώπινο λάθος ή μηχανική βλάβη η αιτία της πτώσης (ΦΩΤΟ & ΒΙΝΤΕΟ)

Τραγική κατάληξη είχε την Τετάρτη (27-12-2023) στη Καλαμάτα η πτήση του εκπαιδευτικού αεροπλάνου T-2 Buckeye της Πολεμικής Αεροπορίας με πιλότο τον 40χρονο επισμηναγό Επαμεινώνδα Κωστέα...

Ήταν η τελευταία με το συγκεκριμένο αεροσκάφος και μάλιστα έγινε μπροστά στα μάτια της οικογένειάς του από τον αεροδιάδρομο της 120 ΠΕΑ.

Ο 40χρονος επισμηναγός ήταν νυμφευμένος και πατέρας δύο ανήλικων παιδιών. Υπηρετούσε επί 23 χρόνια στην Πολεμική Αεροπορία και είχε πάνω από 3.000 ώρες πτήσεις.

Το εκπαιδευτικό αεροπλάνο συνετρίβη κοντά στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας, μπροστά στα μάτια της συζύγου και των παιδιών του. Λίγο αργότερα βρέθηκε βρέθηκε η σορός του 40χρονου πιλότου.

Με απόφαση του Νίκου Δένδια κηρύχθηκε τριήμερο πένθος στις Ένοπλες Δυνάμεις, από την Τετάρτη 27/12 έως και την Παρασκευή 29/12/2023.

Η κηδεία του επισμηναγού θα τελεστεί στις 11:00 το πρωί της Παρασκευής (29-12-2023) στην εκκλησίας της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στη Μεγάλη Μαντίνεια του Δήμου Δυτικής Μάνης.

Η χθεσινή πτήση θα ήταν η τελευταία του Επισμηναγού, με αεροσκάφος Τ-2 Buckeye. Θα πήγαινε πλέον στα εκπαιδευτικά αεροσκάφη τύπου T-6. Οι εμπειρογνώμονες της Πολεμικής Αεροπορίας «χτενίζουν» την περιοχή ώστε να διαλευκανθεί η υπόθεση, βρίσκοντας στοιχεία που θα ρίξουν φως στα αίτια της τραγωδίας.

«Έπρεπε να έχει αντικατασταθεί»

«Βαριά χρονιά για την πολεμική αεροπορία, είναι η έκτη απώλεια που έχουμε φέτος», λέει, μιλώντας στο MEGA, ο αεροναυπηγός, Φαίδων Καραιωσηφίδης.

«Κατέληξε, μια πολύ ευχάριστη, όπως θα είχε προγραμματιστεί, τελετή η οποία θα γινόταν… Αποχωρούν αυτοί οι οποίοι πήραν μεταθέσεις τώρα και πηγαίνουν στις νέες μονάδες τους. Ο συγκεκριμένος ιπτάμενος, από ό,τι αντιλαμβάνομαι, θα έφευγε για νέα θέση και ολοκλήρωνε την καριέρα του και σαν εκπαιδευτής και σαν πιλότος».

Όπως λέει ο ίδιος:

«Το συγκεκριμένο αεροσκάφος δεν έχει πολλές απώλειες. Είναι ένα παλιό αεροπλάνο, παραγγέλθηκε το 1974, υπηρετούν από τότε ανελλιπώς. Είναι αυτά που εκπαίδευσαν όλους τους χειριστές των μαχητικών και μη αεροσκαφών της ΠΑ όλα αυτά τα χρόνια. Η προηγούμενη απώλεια είναι το 2018, αλλά τότε είχαμε δύο πτώσεις, η μία ήταν θανατηφόρα, η άλλη όχι. Και αμέσως προηγουμένως πρέπει να πάμε στο 1996. Ήταν είναι αξιόπιστο αεροπλάνο και τα εκπαιδευτικά, ιδιαίτερα αυτού του τύπου με δύο κινητήρες, είναι αυτό που λένε ότι συγχωρούν λάθη».

Σύμφωνα με τον Φαίδων Καραιωσηφίδη:

«Δεν πετάει τίποτα στην ελληνική ΠΑ αλλά και σε όλες τις αεροπορίες αν δεν είναι ασφαλές. Όταν το πρωί χθες ο μηχανικός παρέδωσε το αεροπλάνο στον πιλότο και υπογράψανε, ο πιλότος είχε την εμπιστοσύνη ότι το αεροπλάνο ήταν αξιόπλοο. Τι συνέβη στη συνέχεια είναι θέμα διερεύνησης, όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά».

Ο ίδιος υπογραμμίζει πως:

«Το παλιό αυτό αεροπλάνο θα έπρεπε να έχει αντικατασταθεί. Υπάρχει διαδικασία ήδη αντικατάστασης».

ΒΙΝΤΕΟ:

Βίντεο - Ρεπορτάζ







Δημοφιλείς αναρτήσεις του μήνα

ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ GOOGLE

ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ EMEDIA