
Η Αίγυπτος όπως και οι υπόλοιπες χώρες εντός και εκτός Ευρώπης, πλην μόνο της Κύπρου, συμμάχησε και εκείνη με την Τουρκία.
Με επίσημη ανακοίνωση η Αίγυπτος, αναφέρει ότι η αμφισβητεί την Ελληνική ΑΟΖ και ότι Ελλάδα παραβιάζει και τα δικά της κυριαρχικά δικαιώματα όπως και της Τουρκίας.
«Εδώ έχουμε σοβαρές εξελίξεις στα εθνικά θέματα και το Υπουργείο Εξωτερικών ζει σε μία συνεχιζόμενη αρρυθμία. Το πρόβλημα δεν είναι ότι βουλιάζει η εξωτερική πολιτική της κυβέρνησης, το πρόβλημα είναι ότι η κυβέρνηση βουλιάζει την Ελλάδα... Η διπλωματία δεν ασκείται με φωτογραφίες, χαμόγελα και δηλώσεις χωρίς περιεχόμενο...», τόνισαν τα κόμματα της αντιπολίτευσης κατά της κυβέρνησης Μητσοτάκη.
Σημαντική επίσημη συμμαχία Αιγύπτου και Τουρκίας και με την προμήθεια μαχητικών ΚΑΑΝ...
Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσίευσε η Τουρκική εφημερίδα "Türkiye Today", η Αίγυπτος έλαβε επίσημη έγκριση για να συμμετάσχει στο εγχώριο πρόγραμμα μαχητικών αεροσκαφών πέμπτης γενιάς της Τουρκίας, το Kaan. Αυτή η εξέλιξη σηματοδοτεί ένα σημαντικό ορόσημο στην αμυντική συνεργασία μεταξύ των δύο εθνών και υπογραμμίζει την πρόθεση της Αιγύπτου να γίνει βασικός παράγοντας στις αεροδιαστημικές τεχνολογίες επόμενης γενιάς.
Τι είναι το KAAN...
Το KAAN είναι το εγχώριο μαχητικό αεροσκάφος stealth πέμπτης γενιάς της Τουρκίας, σχεδιασμένο για αεροπορική υπεροχή και αποστολές μάχης πολλαπλών ρόλων, με προηγμένα αεροηλεκτρονικά, χαμηλή παρατηρησιμότητα και υψηλή ευελιξία. Έχει σχεδιαστεί για να ταιριάζει ή να υπερβαίνει τις δυνατότητες άλλων πλατφορμών πέμπτης γενιάς, όπως το αμερικανικό F-35 Lightning II, το ρωσικό Su-57 Felon και το κινεζικό J-20 Mighty Dragon. Το αεροσκάφος ενσωματώνει ένα αεροσκάφος χαμηλής παρατηρησιμότητας με υλικά απορρόφησης ραντάρ και επιφάνειες με έντονη γωνία για τη μείωση της διατομής του ραντάρ (RCS). Η εσωτερική διαμόρφωση του χώρου όπλων επιτρέπει στο αεροσκάφος να διατηρεί την αόρατη λειτουργία του κατά τη διάρκεια αποστολών μάχης και προβλέπονται συμβατικές δεξαμενές καυσίμου για την επέκταση της επιχειρησιακής εμβέλειας διατηρώντας παράλληλα το χαμηλό παρατηρήσιμο προφίλ του. Το αεροσκάφος σχεδιάζεται για επιχειρήσεις πολλαπλών τομέων με μια ψηφιακή ραχοκοκαλιά που υποστηρίζει τη σύντηξη αισθητήρων, τις δυνατότητες συνεργατικής εμπλοκής και την ενσωμάτωση δεδομένων πεδίου μάχης σε πραγματικό χρόνο μεταξύ των συμμαχικών δυνάμεων.
Ποια τεχνολογικά χαρακτηριστικά προσφέρει;
Ένα από τα βασικά τεχνολογικά χαρακτηριστικά του KAAN είναι το ραντάρ επόμενης γενιάς ενεργού ηλεκτρονικά σαρωμένης συστοιχίας (AESA), που αναπτύχθηκε από την ASELSAN, το οποίο προσφέρει λειτουργίες παρακολούθησης στόχων, ηλεκτρονικής επίθεσης και απεικόνισης ραντάρ συνθετικού διαφράγματος σε μια ενιαία ολοκληρωμένη σουίτα. Αυτό το ραντάρ συνδυάζεται με προηγμένη υπέρυθρη αναζήτηση και παρακολούθηση (IRST), συστήματα κατανεμημένου διαφράγματος (DAS) και ηλεκτροοπτικά συστήματα στόχευσης (EOTS), επιτρέποντας στον πιλότο να ανιχνεύει, να παρακολουθεί και να εμπλέκεται με εχθρικά αεροσκάφη χωρίς να βασίζεται αποκλειστικά στις εκπομπές ραντάρ. Το πιλοτήριο διαθέτει πανοραμική οθόνη αφής, διεπαφή φωνητικών εντολών και σύστημα απεικόνισης τοποθετημένο στο κράνος (HMDS), επιτρέποντας μέγιστη επίγνωση της κατάστασης του πιλότου και μειωμένο φόρτο εργασίας κατά τη διάρκεια εμπλοκών υψηλής έντασης.
Η διαμόρφωση διπλού κινητήρα του KAAN αρχικά τροφοδοτείται από κινητήρες General Electric F110-GE-129, εν αναμονή της μελλοντικής ενσωμάτωσης ενός εγχώριας ανάπτυξης κινητήρα στο πλαίσιο ενός παράλληλου προγράμματος ανάπτυξης κινητήρων με επικεφαλής την TRMotor και την TÜBİTAK-SAGE. Κάθε κινητήρας αποδίδει περισσότερες από 29.000 λίβρες ώσης, επιτρέποντας διατηρήσιμες υπερηχητικές ταχύτητες (supercruise) πάνω από Mach 1,8 χωρίς τη χρήση μετακαυστήρων, μια κρίσιμη απαίτηση για την επιβίωση σε συγκρούσεις σε επίπεδο συνομηλίκων. Η πλατφόρμα αναμένεται να έχει ακτίνα μάχης που υπερβαίνει τα 1.100 χιλιόμετρα και ανώτατο όριο υπηρεσίας πάνω από 55.000 πόδια. Με μέγιστο βάρος απογείωσης περίπου 27.000 κιλών, το Kaan έχει σχεδιαστεί για να μεταφέρει εσωτερικό ωφέλιμο φορτίο έως 1.500 κιλά στις αποθήκες όπλων του και εξωτερικό ωφέλιμο φορτίο άνω των 6.000 κιλών κάτω από τα φτερά του.