Σε θαλασσινό τσίρκο, χάος και πρωτοφανή εφιάλτη, που κάνει και το γύρο των ξένων μέσων ενημέρωσης, μετατράπηκε ένα σύντομο και καθημερινό δρομολόγιο για 105 επιβάτες που ταξίδευαν με το πλοίο της «Παναγίας Παραβουνιώτισσας», στις 18:30 απόγευμα της Τρίτης (05-08-2025) από τα Νέα Στύρα προς Αγία Μαρίνα, στη Νότια Εύβοια, όταν αυτό κόλλησε σε μία ξέρα, μέσα σε λίγα λεπτά, με το που ξεκίνησε... Σχεδόν 10 λεπτά μετά την αναχώρησή του το πλοίο - φέρι μποτ «Παναγία Παραβουνιώτισσα» που εκτελεί το δρομολόγιο Νέα Στύρα – Αγία Μαρίνα, με 105 επιβάτες και 9 άτομα πλήρωμα, προσκρούει σε ξέρα και ακινητοποιείται εν πλω στο Νότιο Ευβοϊκό.


Στο πλοίο επικρατεί πανικός. Στο σημείο φθάνουν μικρά σκάφη ιδιωτών, ενώ σύμφωνα με μαρτυρίες επιβατών, το Λιμενικό έφτασε στο σημείο ύστερα από μια ώρα.
Την ίδια ώρα το πλοίο αρχίζει και παίρνει κλίση.


Μαρτυρίες στο EviaZoom.gr και στο MEGA:
«Όλες οι λέμβοι είναι κλειστές και δεν έχει εμφανιστεί το λιμενικό και η ώρα είναι 20:40...», ανέφερε χαρακτηριστικά επιβάτιδα.
Επιβάτες κατήγγειλαν πως δεν υπήρχε καμία ενημέρωση ούτε από τα μεγάφωνα, ούτε από πουθενά.
«Δεν δόθηκε καμία οδηγία, καμία ενημέρωση μόνοι μας βρήκαμε τα σωσίβια μόνοι μας φροντίσαμε να κατέβουμε κάτω. Δεν έφταναν και για όλους τα σωσίβια, δεν υπήρχαν ούτε σωσίβια...»
«Με κάτι ιδιωτικές βαρκούλες μας διέσωσαν...»
«Είναι απίστευτο, είναι δυνατόν; Αυτή τη διαδρομή την κάνουν χρόνια τώρα... Να πέσει τώρα πάνω σε μία ξέρα σε μία απόσταση δρομολογίου μισής ώρας; Απίστευτο...»
«Κανείς απολύτως το τονίζω δεν ήρθε να μας κάνει την οποιαδήποτε ενημέρωση. Κανένας μας δεν είχε ψυχραιμία. Φοβηθήκαμε όλοι γιατί ήμασταν στο άγνωστο τελείως. Την ανησυχία μας την ενέτεινε ακόμα περισσότερο το γεγονός ότι δεν εμφανιζόταν κανείς, ότι κάποιος θα είναι εδώ να μας βοηθήσει...»
«Ούτε σε θάλασσα της Αφρικής δεν θα γινόταν αυτό...»
ΒΙΝΤΕΟ:
Η ανακοίνωση του "ανήξερου" Υπουργείου Ναυτιλίας που τα «ρίχνει» στον πλοίαρχο και στην πλοιοκτήτρια εταιρεία:
«1. Το Υπουργείο ενημέρωσε τον αρμόδιο Εισαγγελέα για τη μη ανταπόκριση της πλοιοκτήτριας εταιρείας του επιβατηγού – δρομολογιακού "ΠΑΝΑΓΙΑ ΠΑΡΑΒΟΥΝΙΩΤΙΣΣΑ" στις προβλεπόμενες ενέργειες αποκόλλησης και ναυαγιαίρεσης, παρότι έχουν ήδη παρέλθει περισσότερες από 14 ώρες από τη στιγμή του συμβάντος. Μέχρι και τις πρωινές ώρες σήμερα, δεν έχει ανατεθεί σε εξειδικευμένη εταιρεία η εκπόνηση και κατάθεση Σχεδίου Αποκόλλησης και Ναυαγιαίρεσης προς έγκριση, γεγονός που εγείρει σοβαρό ζήτημα για τη διασφάλιση των περιουσιών των πολιτών αλλά και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
2. Υπενθυμίζεται ότι χθες, μόλις συνέβη το ατύχημα, ο Πλοίαρχος δεν ενημέρωσε, ως όφειλε, τις αρμόδιες Αρχές για την προσάραξη. Το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (Ε.Κ.Σ.Ε.Δ) του Αρχηγείου Λ.Σ – ΕΛ.ΑΚΤ., μετά από επανειλημμένες προσπάθειες, κατάφερε να επικοινωνήσει τηλεφωνικά μαζί του, περίπου δέκα λεπτά μετά το συμβάν. Έχει ήδη γίνει προσαγωγή του Πλοιάρχου από την αρμόδια Λιμενική Αρχή, η οποία διενεργεί την προβλεπόμενη προανάκριση».
«Δεν ήταν η πρώτη φορά...» λέει ο Πρόεδρος της ΠΕΠΙΕΘ Γιώργος Βάλλης
«Όπως γνωρίζουμε η ξέρα ήταν χαρτογραφημένη, ενώ στο σημείο δεν υπάρχει καμία απολύτως σήμανση που να δηλώνει την ύπαρξη της» είπε για το θέμα ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Ιδιωτικών και Επαγγελματικών Θαλαμηγών (ΠΕΠΙΕΘ) Γιώργος Βάλλης και πρόσθεσε ότι η άμεση κινητοποίηση των ιδιωτικών σκαφών αποσόβησε τα χειρότερα, θέτοντας και τα ακόλουθα αναπάντητα ερωτήματα:
«Γιατί υπάρχει μη σημανσμένο υποθαλάσσιο εμπόδιο σε γραμμή καθημερινής ναυσιπλοΐας;
Γιατί έπρεπε να φτάσουμε στο όριο για να τεθεί θέμα σήμανσης;
Γιατί οι επιβάτες καταγγέλλουν καθυστερήσεις, πανικό και έλλειψη συντονισμού κατά την εκκένωση;
Το περιστατικό ανέδειξε σοβαρά κενά στην ασφάλεια της γραμμής, που εξυπηρετεί εκατοντάδες πολίτες, τουρίστες και οχήματα.
Είναι απαραίτητο να τοποθετηθούν φωτεινοί, ευκρινείς σημαντήρες τόσο κατά την διάρκεια της μέρας όσο και της νύχτας στα επικίνδυνα σημεία, όπως προβλέπεται από τους διεθνείς κανονισμούς.
Η περιοχή δεν μπορεί να μείνει άλλο χωρίς προστασία».
Δυστυχώς, αυτό το περιστατικό ήταν μόνο η αρχή. Υπάρχουν κι άλλα σημεία με παρόμοιους κινδύνους για τη ναυσιπλοΐα, που παραμένουν χωρίς τη στοιχειώδη σήμανση».
















